MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
Hořčík
Symbolika: Klid a mír v těle
Chybí-li: Ztiš se, zbrzdi tok úvah a zjemni své chování


 
Hořčík neboli magnesium napomáhá oběhovému systému a je prevencí proti infarktu.

Hořčík působí lépe ve společnosti vitamínu A, vápníku a fosforu.


Přesto lidé často trpí jeho nedostatkem, neboť hořčík se vyplavuje alkoholem, antikoncepcí a měkkou vodou. Lékaři také doporučují zvýšit příjem hořčíku při pravidelném psychickém vyčerpání z práce. Proto se hořčík také někdy nazývá protistresovým minerálem.
Základní účinky hořčíku v těle:

* Hořčík je nutný pro asimilaci vápníku, vitamínu C, fosforu, sodíku a draslíku.
* Nazývá se protistresovým minerálem.
* Doporučená dávka pro dospělého člověka je 250-500 mg, pro těhotné a kojící matky minimálně 350 mg.
* Potřebný pro nervovou a svalovou činnost, dále pro uvolňování energie z glukózy.
* Nedostatkem trpí alkoholici.
Kladné účinky hořčíku:

* Pomáhá spalovat tuk a uvolňuje energii.
* Potlačuje depresivní stavy.
* Přispívá ke zdravému chrupu.
* Je prevencí vzniku ledvinových a žlučníkových kamenů, neboť zabraňuje ukládání dalších látek v ledvinách a žlučníku.
* Působí proti předčasnému porodu a potratu.
* Pomáhá při premenstruálním syndromu.
Nedostatek hořčíku:

* Nervozita.
* Třes.
Toxicita:
Pokud vaše ledviny nejsou schopny přebytečné množství rychle vylučovat, pak může větší dávka při dlouhodobém působení mít až toxický charakter. Tato situace může nastat, pokud je v dávce současně vápník a fosfor.

 
Významné zdroje hořčík:
Nemleté obilí, fíky, ořechy, tmavá listová zelenina, banány, mandle.

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


Opište prosím kontrolní kód "8831"
CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one