MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
Zinek
Symbolika: (duchovní) ochrana člověka.
Chybí-li: Neřeš, co Ti vyřešit nepřísluší, tlum svou zvědavost i touhu měnit svět a život jiných k obrazu svému.


 
Zinek je důležitým katalyzátorem mnoha metabolických jevů. Reguluje enzymatické pochody v těle a má podstatný význam pro svalovou kontrakci. často je zinek označován jako mužný minerál díky své podpoře kvality spermatu a mužské potence. Proto jsou v mnoha případech problémů s prostatou jednoduchým řešením zvýšené dávky zinku.

Zinek také podporuje imunitu a zlepšuje psychickou rovnováhu v těle.


 
Základní účinky zinku v těle:

* Je důležitý pro syntézu bílkovin a kolagenu.
* Pomáhá při tvorbě inzulínu.
* Aktivně působí při uplatnění enzymů, především superoxidu dismutázy.
* Uplatňuje se při udržování stálé acidobazické rovnováhy krve a udržuje hladinu vitamínu E.
* Stimuluje činnost rozmnožovacího systému a poruch prostaty.
* Ovlivňuje centrální nervový systém a používá se při léčbě schizofrenie.
* Je nutný k tvorbě DNA.
* Potřebná denní dávka pro dospělé je stanovena na 12-15 mg, ale při nadměrném pocení může ztráta zinku být až 3 mg denně.
* Mnoho zinku se zničí přípravou potravy.
* Množství zinku v potravinách ovlivňuje bohatost půdy na tento minerál.
* Fyláty, součásti zrnin, mohou vázat aktivní zinek, který se nemůže vstřebávat.
* V doplňcích výživy se zinek vyskytuje v podobě sulfátu zinečnatého či glukonátu, který se lépe snáší. Nejúčinnější formou však je ve vazbě na aminokyselinu (jako chelatovaná tableta) či jako pikolinát.
* Při užívání vysokých dávek vitamínu B6 (pyridoxin) a při alkoholismu či diabetu je nutné zinek pravidelně doplňovat.
* U starších lidí se doporučuje společně s manganem proti příznakům senility.
* Hladina zinku klesá při průjmech a při velkém příjmu vlákniny.
* Se zvýšenou hladinou zinku je vhodné zvýšit i dávky vitamínu A.
* Pokud doplňujeme zinek a železo je vhodné brát jednotlivé dávky v odstupu několika hodin.


 
Kladné účinky zinku:

* Zkracuje dobu hojení zevních i vnitřních poranění.
* Zlepšuje chuť k jídlu.
* Tlumí zvětšování prostaty.
* Podporuje růst a psychickou výkonnost organismu.
* Zamezuje ukládání cholesterolu.
* Pomáhá při léčení duševních poruch.
* V aktivní formě zvyšuje imunitu a zkracuje potíže při nachlazení.
Nedostatek zinku:

* Arterioskleróza.
* Hypertrofie prostaty (nenádorové zvětšení).
* Snížená funkce vaječníků.
Toxicita:
Nadměrný příjem přináší zažívací obtíže, poruchy imunity, dávky větší než-li 1g mohou vyvolat toxické příznaky.


Významné zdroje zinku:
Maso, ústřice a plody moře, játra, obilné klíčky, pivovarské kvasnice, vajíčka, netučné mléko a semena dýně.
 

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


Opište prosím kontrolní kód "8831"
CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one