MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
vitamín B1 (thiamin)
Symbolika: Dokáži hledět na přítomnost nezkaleným vnímáním a s optimismem.
Chybí-li:  Nedělej si život zbytečně těžším, usměj se a uvidíš, že Ti rázem bude lépe.



 
Thiamin je prvním z vitamínů B-komplexu. Jako u většiny vitamínů B-komplexu, nelze ani thiamin v těle skladovat a proto je nutný pravidelný příjem. U vitamínů B-komplexu existuje synergický efekt, kdy mnohem lépe fungují při užívání v jedné dávce.

U thiaminu je potřebná denní dávka pro dospělého stanovena na 1,0-1,5 mg denně.
Potřeba přirozeně roste při nemoci, stresu a při a po operačních zákrocích.


Někdy je nazýván také "chytrým vitamínem" díky svým uklidňujícím účinkům. Bohužel, vedle toho má i mírné močopudné působení.

 
Kladné účinky vitamínu B1:

* Podporuje růst.
* Pomáhá při trávení, především sacharidů.
* Zlepšuje činnost nervové soustavy.
* Reguluje důležité funkce těla jako svalové kontrakce a srdeční činnost.
* Pomáhá při mořské nemoci - kinetóze.
* Potlačuje bolesti zubů.
* Používá se jako lék proti pásovému oparu.
Příznaky nedostatku:

* Beri-beri

 
Toxicita:
Tento vitamín nepůsobí ani ve větších dávkách toxicky.
Každé předávkování je bezprostředně likvidováno vyloučením močí. Avšak zcela náhodné dávky podávané v gramech mohou vyvolat svalový třes, otoky, opar, bušení srdce a alergické projevy.


Významné zdroje vitamínu B1:
Pivovarské kvasnice, rýžové otruby, nezpracované luštěniny, celozrnná pšenice, sójové boby, ovesné vločky, vaječný žloutek, ryby, arašídy, maso, velmi libové vepřové, většina druhů zeleniny a mléko.

 

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


Opište prosím kontrolní kód "6460"
CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one