MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
vitamín B5 (pantotenol)
 
Symbolika: Pochopením obrušuji hroty prožitých bolestí.
Chybí-li:  Spěchej pomalu (byť kráčíš rychle), rozdávej méně, přijímej více, zůstaň skromný a pokorně jiným služ.


 
Vitamín B5 neboli kyselina pantotenová je jednou ze součástí B-komplexu. Vitamín B5 je ve vodě rozpustný vitamín, jehož dávky se měří v mg.

Vitamín B5 pomáhá při tvorbě nových buněk, podporuje růst a vývoj centrálního nervového systému. Nutná pro normální funkci nadledvin. Účastní se při uvolňování energie ze sacharidů. Nutná pro tvorbu protilátek, pro utilizaci PABA a cholinu.

Potřebná denní dávka pro dospělé je asi 5 mg. Tělo si ji prostřednictvím mikrobiální flóry může samo vyrábět.


 
Kladné účinky vitamínu B5:

* Pomáhá při hojení ran.
* Potlačuje infekci podporou tvorby protilátek.
* Léčí pooperační šok.
* Odstraňuje únavu.
* Tlumí toxické působení antibiotik.
*
Snižuje hladinu cholesterolu a triglyceridů.
 
Příznaky nedostatku:

* Hypoglykémie (nadměrné snížení hladiny krevního cukru).
* Duodenální vředy.
*
Kožní poruchy.

 
Toxicita:
Toxicita není známa

 
Významné zdroje vitamínu B5:
Maso, játra, pivovarské kvasnice, ledviny, zrniny, rýže, otruby, obilné klíčky, ořechy, kuřecí maso a melasa.


 
Zvláštní doporučení:

Jestliže vás často svědí nebo pálí chodidla a ruce, zkuste zvýšit příjem vitamínu B5, nejlépe v kombinaci celého B-komplexu (doporučujeme B-komplex Forte 1x denně).

Osobám, které mají problém s vysokou hladinou cholesterolu a snaží se jí regulovat, lékaři často předepisují 1 g kyseliny pantotenové denně.

Stejná dávka tlumí bolesti u artritid.

Při alergických stavech poskytne B5 spolu s vitamínem C úlevu. Při těchto stavech užívejte 1 g vitamínu B5 2x denně.

Snižuje negativní vliv opakovaných stresových situací.

 

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


Opište prosím kontrolní kód "8831"
CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one