MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
vitamín F
 
Vitamín F je tvořen nenasycenými mastnými kyselinami (kyselina linolová, linolenová a arachidonová) a najdeme jej především v rostlinné stravě.

Nenasycené mastné kyseliny pomáhají spalovat nasycené v poměru asi 1:1. Proto, i přestože nebyla potřebná dávka stanovena, doporučuje se, aby příjem pokrýval asi 2-4 % celkového kalorického příjmu. To většinou představuje poměr vyjádřený faktem, aby alespoň 10 g rostlinného oleje tvořil tento druh mastných kyselin.

Pokud je v těle dostatek kyseliny linolové, mohou se zbývající dvě kyseliny vyrobit přímo v těle.

Pro lepší vstřebávání vitamínu F se doporučuje, jeho podávání spolu s vitamínem E.

Vyšší potřeba vitamínu F může být dána vyšší hladinou cholesterolu, či vyšším příjmem sacharidů.

Stabilitu vitamínu F nepříznivě ovlivňuje horko, proces vaření, kyslík a saturované tuky.

Kladné účinky vitamínu F:

* Pomáhá odstraňovat cholesterolové plaky z cév.
* Udržuje kůži a vlasy v dobrém stavu.
* Pomáhá při ochraně proti rentgenovému záření.
* Podporuje růst tím, že zvyšuje aktivitu vnitřní sekrece a pomáhá udržovat vápník v buňkách.
* Zvyšuje přímé spalování tuků a tím podporuje proces hubnutí.

Příznaky nedostatku: 

* Ekzémy a akné.
Toxicita: 
Toxické působení není známo.

 
Významné zdroje vitamínu F: 
rostlinné oleje, obilné klíčky, slunečnicová a lněná semena, sójové boby, arašídy, ořechy, avokádo a mandle.

 

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


Opište prosím kontrolní kód "3687"
CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one