MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
Hořčík
Symbolika: Klid a mír v těle
Chybí-li: Ztiš se, zbrzdi tok úvah a zjemni své chování


 
Hořčík neboli magnesium napomáhá oběhovému systému a je prevencí proti infarktu.

Hořčík působí lépe ve společnosti vitamínu A, vápníku a fosforu.


Přesto lidé často trpí jeho nedostatkem, neboť hořčík se vyplavuje alkoholem, antikoncepcí a měkkou vodou. Lékaři také doporučují zvýšit příjem hořčíku při pravidelném psychickém vyčerpání z práce. Proto se hořčík také někdy nazývá protistresovým minerálem.
Základní účinky hořčíku v těle:

* Hořčík je nutný pro asimilaci vápníku, vitamínu C, fosforu, sodíku a draslíku.
* Nazývá se protistresovým minerálem.
* Doporučená dávka pro dospělého člověka je 250-500 mg, pro těhotné a kojící matky minimálně 350 mg.
* Potřebný pro nervovou a svalovou činnost, dále pro uvolňování energie z glukózy.
* Nedostatkem trpí alkoholici.
Kladné účinky hořčíku:

* Pomáhá spalovat tuk a uvolňuje energii.
* Potlačuje depresivní stavy.
* Přispívá ke zdravému chrupu.
* Je prevencí vzniku ledvinových a žlučníkových kamenů, neboť zabraňuje ukládání dalších látek v ledvinách a žlučníku.
* Působí proti předčasnému porodu a potratu.
* Pomáhá při premenstruálním syndromu.
Nedostatek hořčíku:

* Nervozita.
* Třes.
Toxicita:
Pokud vaše ledviny nejsou schopny přebytečné množství rychle vylučovat, pak může větší dávka při dlouhodobém působení mít až toxický charakter. Tato situace může nastat, pokud je v dávce současně vápník a fosfor.

 
Významné zdroje hořčík:
Nemleté obilí, fíky, ořechy, tmavá listová zelenina, banány, mandle.

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one