MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
Cholin
 
Symbolika: Odděluji skutečné potřeby od nabízených možností.
Chybí-li:  Zachovávej klid, moudře rozhoduj, nelpi, nauč se ztrácet.


 
Cholin patří mezi vitamíny B-komplexu, emulguje tuky a je ochranným lipotropním faktorem. Působí v součinnosti s inositolem při zpracování tuků a cholesterolu.

Patří mezi nemnohé látky, které jsou schopny proniknout blánou mezi krevním řečištěm a mozkovou tkání a díky tomu usnadňuje přenos některým látek přímo k mozkovým buňkám.

Pomáhá také udržovat dobrou funkci centrálního nervového systému.

Zatím není stanovena denní dávka, ale předpokládá se, že denní dávka je asi 500-900 mg.

K jeho zpracování v těle je potřeba vitamínu B12, kyseliny listové a karnitinu.

Jeho působení nepříznivě ovlivňuje voda, síra, estrogen, alkohol, a úpravy potravin.

Kladné účinky cholinu:

* Pomáhá odbourávat cholesterol.
* Účastní se na nervových pochodech souvisejících s pamětí, v dávce 1-5 g se používá jako lék při poruchách paměti.
* Usnadňuje neutralizaci a vylučování toxických látek játry.
* Používá se jako lék při Alzheimerové chorobě.
* Má výrazný uklidňující vliv.

Příznaky nedostatku: 

* Svraštění a tuková degenerace jater.
* Alzheimerova choroba.
* Ateroskleróza.


 
Toxicita: 
Toxické působení není známo.

 
Významné zdroje cholinu: 
žloutky, mozeček, srdce, listová zelenina, kvasnice, obilné klíčky, lecitin.


 
Zvláštní doporučení: 

Když užíváte lecitin, budete pravděpodobně potřebovat i kontrolovat rovnováhu hladiny vápníku a fosforu, protože cholin zvyšuje množství fosforu v krvi.

Pokud často konzumujete alkohol, snažte se zvýšit i dávky cholinu, abyste si alespoň trochu chránili játra.

 

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one