MÍR - VÍRA - LÁSKA - NADĚJE

Facebook:
vitamín B5 (pantotenol)
 
Symbolika: Pochopením obrušuji hroty prožitých bolestí.
Chybí-li:  Spěchej pomalu (byť kráčíš rychle), rozdávej méně, přijímej více, zůstaň skromný a pokorně jiným služ.


 
Vitamín B5 neboli kyselina pantotenová je jednou ze součástí B-komplexu. Vitamín B5 je ve vodě rozpustný vitamín, jehož dávky se měří v mg.

Vitamín B5 pomáhá při tvorbě nových buněk, podporuje růst a vývoj centrálního nervového systému. Nutná pro normální funkci nadledvin. Účastní se při uvolňování energie ze sacharidů. Nutná pro tvorbu protilátek, pro utilizaci PABA a cholinu.

Potřebná denní dávka pro dospělé je asi 5 mg. Tělo si ji prostřednictvím mikrobiální flóry může samo vyrábět.


 
Kladné účinky vitamínu B5:

* Pomáhá při hojení ran.
* Potlačuje infekci podporou tvorby protilátek.
* Léčí pooperační šok.
* Odstraňuje únavu.
* Tlumí toxické působení antibiotik.
*
Snižuje hladinu cholesterolu a triglyceridů.
 
Příznaky nedostatku:

* Hypoglykémie (nadměrné snížení hladiny krevního cukru).
* Duodenální vředy.
*
Kožní poruchy.

 
Toxicita:
Toxicita není známa

 
Významné zdroje vitamínu B5:
Maso, játra, pivovarské kvasnice, ledviny, zrniny, rýže, otruby, obilné klíčky, ořechy, kuřecí maso a melasa.


 
Zvláštní doporučení:

Jestliže vás často svědí nebo pálí chodidla a ruce, zkuste zvýšit příjem vitamínu B5, nejlépe v kombinaci celého B-komplexu (doporučujeme B-komplex Forte 1x denně).

Osobám, které mají problém s vysokou hladinou cholesterolu a snaží se jí regulovat, lékaři často předepisují 1 g kyseliny pantotenové denně.

Stejná dávka tlumí bolesti u artritid.

Při alergických stavech poskytne B5 spolu s vitamínem C úlevu. Při těchto stavech užívejte 1 g vitamínu B5 2x denně.

Snižuje negativní vliv opakovaných stresových situací.

 

Ráj srdce


Sestavuji aktuální kalendář ...


CURRENT MOON




Name
Email
Comment
Or visit this link or this one